بهترین روش کاشت مو

بهترین روش کاشت مو اگر شما در دسته افرادی هستید که دچار طاسی و کم پشتی مو شده‌اید میتوانید با مراجعه به پزشک متخصص مو و همچنین مشورت با مشاوران کلینیک‌های کاشت مو ، از این روش استفاده کنید.

دلایل زیادی برای ریزش مو وجود دارد از جمله عوامل ژنتیکی و موروثی . این موارد از اصلی‌ترین دلایل ریزش مو به حساب می‌آید. از دیگر دلایل ریزش مو در  افراد میتوان به استفاده مداوم از لوازم گرمایی، اتوی مو، عوامل هورمونی، انتخاب نادرست شامپوی مو و استفاده مداوم از رنگ‌های شیمیایی اشاره کرد.

عمل کاشت مو روش‌های زیادی دارد که پزشک بعد از انجام معاینات با توجه به سن و وضعیت بدن شما تصمیم میگیرد که از چه روشی برای شما استفاده کند. حال اگر شما تصمیم گرفته‌اید که کاشت مو را انجام دهید و دنبال اطلاعات در مورد آن هستید بهتر است با ما در این مقاله همراه باشید.

کاشت مو چیست؟

کاشت مو یکی از پرطرفدارترین و موثرترین عمل‌ها به حساب می‌آید. در این روش فولیکول‌های پرتراکم سر را جدا می‌کنند و در بخش فولیکول‌های کم تراکم قرار می‌دهند. یعنی به طور عامیانه، کاشت مو یک عمل جراحی است که در این عمل، موها را به نقاط طاس، نازک یا کم موی پوست سر منتقل می‌کند.

در این روش فولیکول‌های آسیب دیده ترمیم می‌شوند. بر اساس پژوهش‌های انجام شده از هر پیاز مو یک الی چهار تار مو رشد می‌کند که در روش کاشت مو به دلیل استفاده از روش‌های جدید از تغییر و یا دستکاری ریشه مو را انتقال می‌دهند.

در یک جلسه از کاشت مو که معمولا یک روز طول می‌کشد، 1500 تا 3000 گرافت مو را بهم پیوند میز‌نند. این عمل به صورت سرپایی انجام می‌شود. البته مانند هر عمل زیبایی برای نتیجه بهتر باید کارهایی قبل و بعد از عمل انجام دهید.

در زمان شروع عمل به کف سر شما بی حسی زده می‌شود. به همین دلیل درحین عمل افراد هیچ دردی را حس نمی‌کنند. اما ممکن است بد از گذشت زمانی از عمل، مقدار کمی از درد را حس کنند که امری طبیعی است. مقدار درد طوری نیست که نتوانید کارهای روزانه خود را انجام ندهید. بلکه نیاز به کمی استراحت دارید و به راحتی میتوانید کارهای روزانه خود را انجام دهید. در نهایت بعد از گذشت 3 تا 5 روز می‌توانید نتیجه کار را ببینید. با توجه به مهارتی که پزشک شما دارد کاشت مو تا 98 درصد میتواند با موفقیت به نتیجه برسد.

کاشت مو و بهترین روش کاشت مو

انواع روش‌ کاشت مو

کاشت مو روش‌های زیادی دارد که میتوانید یکی از این روش‌ها را با مشورت پزشک خود انتخاب کنید.

  • کاشت مو به روش FUT یا FUSS

این روش یکی از قدیمی ترین روش‌های کاشت مو به حساب می‌آید. به همین دلیل زمان استفاده از این روش بیمار را بیهوش می‌کردند و با استفاده از روش جراحی فلپی از بانک مو را برای استفاده از این روش برمی‌دارند. این روش عوارض زیادی را با خود همراه داشت. عوارضی چون دردهای بعد از عمل، باقی ماندن جای بخیه، احتمال نگرفتن کاشت‌های انجام شده و در نهایت بیهوشی. بعد از گذشت مدتی روش‌های جدیدی پدید آمد به همن دلیل استفاده از این روش کاهش یافت. از مزایای این روش میتوان به شانس برداشتن گرافت مو از بان مو بسیار زیاد است.

برای انجام عمل کاشت مو به روش FUT ، جراح شما مراحل زیر را دنبال می کند:

  1. جراح با استفاده از چاقوی جراحی، تکه‌ای از پوست سر شما را برمی‌دارد. این قسمت معمولاً از پشت سر شما برداشته می‌شود. اندازه نوار معمولاً حدود 6 تا 10 اینچ طول دارد. اما می‌تواند از گوش به گوش دیگر کشیده شود.
  2. ناحیه‌ای که پوست سر برداشته شده را با بخیه می‌بندند.
  3. جراح شما و دستیارانش نوار پوست سر را با چاقوی جراحی به قطعات کوچکتر جدا می‌کنند. آنها ممکن است قطعه را به 2000 قطعه کوچکتر تقسیم کنند که گرافت نامیده می شود. برخی از این گرافت‌ها ممکن است هر کدام فقط یک تار مو داشته باشند.
  4. جراح با استفاده از یک سوزن یا تیغ، سوراخ‌های کوچکی در پوست سر شما ایجاد می‌کند که در آن مو کاشته می‌شود.
  5. جراح موهای قسمت برداشته شده از پوست سر را وارد سوراخ‌های ایجاد شده سر می‌کند. که این مرحله در عمل کاشت مو پیوند نامیده می‌شود.
  6. سپس محل‌ جراحی را با بانداژ یا گاز می‌پوشانند.

تعداد خاصی از پیوندهایی که دریافت می‌کنید به موارد زیر بستگی دارد:

  • نوع موی شما
  • اندازه محل پیوند
  • کیفیت (از جمله ضخامت) مو
  • رنگ مو

 


غمگین بودن

غمگین بودن یک حالت عادی انسانی است که هر فردی در برخی اوقات و در مواجه با موقعیت های خاص با آن روبرو می شود.

تعدادی از وقایع زندگی می تواند باعث شود تا افراد احساس غمگین بودن داشته باشند که این مضوع اصلا نگران کننده نیست. از دست دادن یا عدم حضور فرد دوست داشتنی، طلاق، از دست دادن شغل و درآمد، مشکل مالی یا مسائل خانواده همگی می توانند بر روحیه تاثیر منفی بگذارند در فرد احساس غمگین بودن را ایجاد کنند.

عدم فعالیت، کار نکردن یا تجربه سایر اتفاقات ناامید کننده نیز می تواند باعث غم و اندوه شود.

با این حال فردی که غم و اندوه را تجربه کرده است معمولا می تواند گریه، صحبت کردن از ناامیدی ها او را تسکین دهد. غالبا غم و اندوه، به یک محرک خاص مرتبط است.

غم و اندوه معمولا با گذر زمان برطرف می شود. اگر با گذشت زمان فرد نتواند عملکرد طبیعی خود را از سر بگیرد می تواند از علائم افسردگی باشد.


دمای بدن تغببر می‌کند!

یکی دیگر از اثرات فیزیکی غمگین بودن این است که شما همیشه احساس سرما می‌کنید، حتی اگر اطرافیان اصلا احساس سرما نکند. بر اساس تحقیقات انجام شده کسانی که دچار غم واندوه هستند گرما هوا ر ا کمتر حس کرده و احساس سرما می کنند .زمانی که غمگین هستید دمای بدن شما کاهش می یابد.


C:\Users\omid\Desktop\1569699346_7636.jpg


بر اشتهای شما تاثیر می گذارد.

غمگین بودن بر اشتهای شما تاثیر می گذارد و باعث کاهش وزن و افت فشار و به مرور زمان باعث بیماری های قلبی و فشارخون می گردد و میل شما به خوردن غذا بسیار کاهش می یابد.

باعث افزایش استرس می شود.

غمگین بودن بر هورمون کورتیزول که در واقع هورمون استرس است، تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل غم و اندوه باعث بروز بیماری های قلب، کبد و شش ها می شود. علاوه بر آن ریسک ابتلا به سرطان را نیز افزایش می دهد.

برای غمگین بودن عوامل زیادی تاثیر داره همچنین آهنگ های بیکلام غمگین رو غمگین بودن و روحیه فرد تاثیر منفی داره سعی کنید همیشه آهنگ های جدید شاد و محیط های شاد باشید از آهنگ های محلی شاد استفاده کنید و گوش دهید و روحیه خود رو شاد کنید


چگونه بر غمگین بودن غلبه کنیم؟

به خودتان اجازه دهید غمگین باشید: انکار و نادیده گرفتن هیجاناتی همچون ناراحتی مانند نگه داشتن آتش زیر خاکستر است. یعنی زمانی که فکر می‌کنید آن‌ها را دفن کرده‌اید و دیگر وجود ندارند شعله‌ور می‌شوند و آسیب می‌زنند. بنابراین هنگامی که ناراحت هستید به این احساس خود توجه کنید و اگر دلتان می‌خواهد گریه کنید جلو خودتان را نگیرید. امتحان کنید، خواهید دید که بعد از گریه کردن احساس آرامش می‌کنید.

به فعالیت بدنی و ورزش بپردازید: گاهی اوقات کمی هوای تازه و ترشح هورمون‌های آندروفین (هورمون شادی در مغز می تواند دیدگاه شما را تغییر دهد و احتمالا از حالت غمگین بودن خارج می شوید.

با یک دوست نزدیک یا یکی از اعضای خانواده صحبت کنید: بعضی اوقات بیان احساسات می‌تواند به شما در پردازش آن کمک کند.

به فعالیت مورد علاقه‌ی خود بپردازید: زمانی که غمگین هستید حوصله انجام کاری ندارید و همین بیکاری و بی حرکتی احساس ناراحتی شما را بیشتر می‌کند. پس از جای خود بلند شوید و به کاری بپردازید که مورد علاقه‌تان باشد و انجامش برایتان سخت نباشد. ممکن است ابتدا این کار را با بی‌حوصلگی و به اجبار انجام دهید اما بعد از مدتی متوجه می‌شوید که حال و هوایتان عوض شده است.

یک لیست از نکات مثبت تهیه کنید: زمانی که غمگین هستید ذهنتان بیشتر به مسایل، خاطرات و رویداد‌های منفی توجه می‌کند و با یادآوری آن‌ها بیشتر غمگین می‌شوید. پس اگر معکوس عمل کنید این چرخه را می‌شکنید. نقاط مثبت خود و شرایطتان را بنویسید.


مرتضی جعفرزاده خواننده محلی


مرتضی جعفرزاده کرمانجی یکی از خوانندگان مطرح موسیقی محلی کرمانج می باشد وی در دهه 1365 در شهرستان شیروان به دنیا آمد و تا سن 20  سالگی مشغول تحصیل بود با مدرک فوق دیپلم ولی رفته رفته به ساز دوتار مشغول شد و کم کم به عرصه خوانندگی روی آورد سپس به موسیقی گرایش پیدا کرد و به آموزش موسیقی نزد استادان به نام این حوزه پرداخت

ایشان در یک خانواده کاملا هنرمند رشد یافته است که در این راه به جامعه  کرمانج  و گویش مادری خود کمکی کرده باشند نا گفته نماند که شعر و آهنگ همه ی ترک های موزیک اش از خود مرتضی می ‌باشد و تاکنون تقلیدی در کار نکردند ایشان عاشق ساز دوتار میباشند که پدر و پدر بزرگ ایشان هم نوازنده دوتار بودند و از هنرمندان ایام قدیم بشمار می آمدند


وی علاوه بر ترانه سرایی به مجالس عروسی دعوت شده و در آنجا با صدای گرم به ارکستری می پردازد خواننده گروهی که تشکیل داده خواننده اش خودش جناب میباشد و تنظیم و ارگ نیز بر عهده مهدی جعفرزاده میباشد که در محافل استان بزم و شادی عروس و داماد را فراهم میکنند


سبک موسیقی مرتضی جعفرزاده

سبک موسیقی مرتضی جعفرزاده موسیقی محلی می‌باشد. حالا بیشتر برایتان توضیح می‌دهیم. مرتضی جعفرزاده در سال 1365 در شهرستان شیروان به دنیا آمده است. ایشان تا سن 20 سالگی مثل همه‌ی هم سن و سال‌های خود در مدرسه مشغول به تحصیل بود. چیزی که در مورد زندگی ایشان جالب‌تر می‌شود بعد از سن بیست سالگی او می‌باشد. او در سن بیست سالگی خود مدرک فوق دیپلم خود را گرفت. بعد از اینکه از دانشگاه فارغ التحصیل شد، کم‌کم یادگیری موسیقی را شروع کرد. ابتدا ایشان با یادگیری دوتار شروع به یادگیری موسیقی کرد. سپس رفته رفته وارد عرصه‌ی موسیقی و خوانندگی شد. همانطور که ما همه می‌دانیم وارد شدن به این عرصه سختی‌های زیادی دارد. مرتضی جعفرزاده یکی از هنرمندان با استعدادی بود که توانسته است با تلاش خود به این مرحله از پیشرفت در عرصه‌ی موسیقی برسد.

مرتضی جعفر زاده ترانه های زیادی رو اجرا و منتشر کرده که از بینشون آهنگ مرتضی جعفرزاده شکستی احساسمو شنونده بسیاری داشته و بین کابران دست به دست شده 


ایشان برای یادگیری موسیقی نزد استادان ماهر و زبردستی آموزش دیده اند. سبک آهنگ مرتضی جعفرزاده هم از آنجا شروع شد. پس شکی در بهترین بودن ایشان نیست. خانواده‌ی مرتضی جعفرزاده هم هنرمند می‌باشند. ایشان یک خانواده‌ی هنری دارند. که در عرصه‌ی موسیقی فعالیت داشته‌اند. پس شکی در آن نیست که مرتضی جعفرزاده به خاطر خانواده‌ی هنری که داشته است به موسیقی علاقه‌مند شده است.