طرز تهیه فرنچ تست نوتلا به همراه روش تزئین آن

همه ما می‌دانیم که بیدار شدن صبح زود و رفتن به محل کار، دانشگاه و مدرسه و .... سخت است اما خوردن یک صبحانه عالی می‌تواند تمام روز شما را بسازد. خوب همین مقدمه یک خطی باعث می‌شود که به شما دستور تهیه فرنچ تست نوتلا را آموزش دهیم. طعم شکلات یکی از بهترین طعم‌هایی است که هر کدام از ما در طول زندگی خود ن را چشیده‌ایم. در بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌ها صبحانه‌های متنوعی سرو می‌شود که معمولا از این طعم برای جذاب کردن منوی خود استفاده می‌کنند. پس این دستور تهیه را تا انتها دنبال کنید و نظرات‌تان را با ما به اشتراک بگذارید. 

بسیاری از ما سوال می‌پرسند که چه نوع نانی را برای تهیه این فرنچ تست استفاده کنیم؟ پیشنهاد من به شما این است که به سراغ نان آوران بروید و انواع نان غنی شده برای تهیه این دستور عالیست. البته نان تازه معمولا بعد از سرخ کردن وا می‌رود به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که نان کهنه و یا خشک شده را برای تهیه فرنچ تست انتخاب کنید. 

مواد لازم 

  • 2 قاشق غذاخوری نوتلا + مقداری برای تزئین فرنچ تست

  • 4 برش نان تست 

  • 1 عدد تخم مرغ بزرگ 

  • نصف فنجان شیر 

  • نوک قاشق چایخوری وانیل

  • 1 قاشق غذاخوری کره برای سرخ کردن 

طرز تهیه فرنچ تست با نوتلا 

در یک کاسه شیر، تخم مرغ، وانیل و شکر را با هم مخلوط کنید. حالا کره را درون تابه ریخته و روی حرارت نسبتا بالا قرار دهید تا کره به خوبی ذوب شود. 

یک لایه شکلات نوتلا را بین دو برش نان تست چخش کنید. تکه‌های نان تست را درون شیر و تخم مرغ بغلتانید و مطمئن شوید که تمام نقاط نان به آن آغشته شده است. 

همه تکه‌های نان را به همین صورت در اورده و در آخر آن را درون تابه ریخته و اجازه دهید تا کاملا طلایی شوند. توجه داشته باشید که زیر گاز زیاد نباشد تا نان تست بسوزد. 

در نهایت برای سرو می‌توانید از توت فرنگی و انواع بری و شکلات نوتلا آب شده استفاده کنید. فرنچ تست نوتلا نوش جانتان!

منبع: Nutella French Toast Recipe


نقد و بررسی غذاهای محلی رشت

غذاها از مهم‌ترین نیازهای انسان و حتی از شیرین‌ترین تفریحات بشر هستند. غذا خوردن و غذا پختن از تفریحات بارز برخی افراد است، به این صورت که بسیاری از انسان‌ها عقیده دارند که خوردن لذت بخش‌ترین فرآیند دنیا است و آشپزی ماهرانه‌ترین و خلاقانه‌ترین فعالیت است. حقیقتا چنین ذهنیتی از آشپزی و غذا خوردن نه تنها صحیح است، بلکه به شیرینی و جذابیت آشپزی و فعل خوردن می‌افزاید. همانطور که واقف هستید هر شهر و هر منطقه‌ای و حتی هر فرد و هر خانواده‌ای سبک آشپزی مربوط به خود، دستپخت و انواع عناوین مختلف غذایی خاصی را دارا است. 

به طور مثال قرمه سبزی‌ای که در شمال ایران پخته شود نمی‌تواند کاملا مشابه قرمه‌ سبزی‌ای باشد که در جنوب ایران طبخ شده است. غذاهای محلی رشت و شمال کشور از معروف‌ترین و محبوب‌ترین خورد و خوراک‌های ایرانیان به حساب می‌آیند. از این رو می‌خواهیم در این بررسی به نقد و معرفی غذاهای محلی رشت بپردازیم تا افراد خوش خوراک را برای سفر به شهر زیبای رشت و استان محبوب گیلان بیش از پیش ترغیب کنیم. خوب اگر از هوادارن سفر هستید، می‌توانید برای تهیه بلیط قطار رشت مشهد رفت و برگشت از خدمات قطارهای فدک استفاده کنید. 

غذاهای محلی رشت 

شمال کشور ایران دستورهای غذایی بسیاری دارد که هر کدام در جایگاه خود هم واقعا خوش عطر و طعم است و هم از ترکیبات مقوی برای ساختار بدن تشکیل شده است. لذا پیشنهاد می‌شود که اگر قصد سفر به شمال کشور را دارید حتما از غذاهای اصیل و محلی رشت بچشید تا طعم اصالت و ترشی و شیرینی را در زیر دندانتان حس کنید. 

کباب ترش و جوجه ترش 

ترشیجات همیشه طرفداران مخصوص به خودشان را داشته‌اند که در عین ترشی طعم شیرینی را زیر زبان ایجاد می‌کنند و سبب احساس لذت وافری در زبان می‌شوند. با اینکه طبق ذائقه هر شخص عقاید راجع به خوب یا بد بودن ترشیجات متفاوت است اما حتی اگر از غذاها و خوراکی‌های ترش خوشتان نمی‌آید پیشنهاد می‌کنیم که حتما کباب ترش و جوجه ترش را به عنوان غذاهای محلی رشت امتحان کنید. کباب ترش و جوجه ترش از معروف‌ترین غذاهای اصیل گیلان و ناحیه شمال کشور است که به واسطه طعم دلپذیر خود پا به دیگر مناطق ایران نیز گذاشته است‌. شما می‌توانید این دو غذا را در تمامی رستوران‌های استان گیلان بیابید. نحوه طبخ این غذا به این صورت است که گوشت گوساله، گوسفند یا مرغ  را در سسی مخصوص می‌خوابانند که عامل اصلی تمایز این غذا است. گردوی خرد شده، پیاز، سیر، رب انار و آب انار از مواد اصلی تشکیل دهنده سس مخصوص شمالی هستند که به نسبت دست‌پخت و ذائقه افراد مقدار و ادویه جات آن متفاوت است. گوشت‌های مزه دار شده به سیخ کشیده می‌شوند و با برنج، لیمو و گوجه سرو می‌شوند.

سیر قلیه 

سیر قلبه از دیگر غذاهای محلی رشت است که در تمام نواحی شمال از شهرت خاصی برخوردار است. سیر قلیه نوعی خورشت است که سیر جزء اصلی تشکیل دهنده آن به حساب می‌آید. برگ‌های تازه سیر، پیاز، لپه، ادویه، تخم مرغ و گوشت مرغ مواد تشکیل دهنده این خورش خوشمزه هستند که به جای گوشت مرغ معمولا از گوشت اردک برای طبخ این غذا استفاده می‌شود. البته این رسم به صورت ویژه مخصوص مناطق اصیل شمال مانند روستاها است و در مناطق شهری از مرغ برای سرو این خورش با برنج استفاده می‌شود. 

غوره مسما 

غوره مسما در اکثر نقاط ایران پخته می‌شود اما به صورت اختصاصی متعلق به نواحی شما ایران است و در لیست غذاهای محلی رشت قرار دارد. غوره مسما تقریبا مشابه خورش بادمجان است اما تفاوت‌ها غیر قابل انکار است. گوشت مرغ سرخ شده، بادمجان سرخ شده، گوجه سرخ شده بود همراه سس رب و دانه‌های انگور اجزای اصلی این غذای بی‌نظیر شمالی هستند. 

پلا کباب 

پلا کباب یک غذای بی‌نهایت خوشمزه و اصیل مازندارنی و گیلانی است که به چلو کباب خودمان شباهت دارد. در معنا پلا به معنی پلو است و کباب نیز همان کباب می‌باشد، اما واقعا طرز تهیه و طعم این دو غذا متفاوت است و طعم پلا کباب در خوبی و خوشمزگی با چلو کباب قابل قیاس نیست. در پلا کباب تکه‌های گوشت که در پیاز رنده شده و در نمک و فلفل خوابانیده شده است را کباب می‌کنند و نهایتا برنج را در بشقابی ریخته و کباب‌ها را کنار یا زیر برنج می‌گذارند. باقالا خام، گردو، زیتون، اشپل و پیاز از مزه‌های اصیل گیلانی هستند که در کنار پلا کباب سرو می‌شوند. به صورتی که پلا کباب بدوم حضور این مزه‌های اصیل گیلانی هیچ معنایی ندارد. 

میرزا قاسمی 

میرزا قاسمی تقریبا از غذاهای عمومی است که در بیشتر شهرها سرو می‌شود و همه اسم آن را شنیده‌اند. اما به راستی که طعم این غذای ساده در گیلان بسیار متفاوت است و نمی‌توان میرزا قاسمی خوشمزه گیلان را با میرزا قاسمی دیگر نقاط ایران مقایسه کرد. معمولا در دیگر شهرها میرزا قاسمی یک نوع پیش غذا است، اما در گیلان غذای اصلی‌ای است که به همراه دوغ، نان محلی و گاهی برنج سرو می‌شود. سیر، بادمجان کباب شده، روغن، گوجه، رب، ادویه و تخم مرغ مواد تشکیل دهنده میرزا قاسمی هستند.

غذاهای بسیاری در استان گیلان وجود دارند که با عنوان غذاهای محلی رشت شهرت دارند و مردم ایران از تمامی نقاط ایران از طعم بی‌نظیر آن‌ها لذت می‌برند. غذاهایی چون اناربیج (انار آویج یا سنگه خورش)، فسنجان رشتی، شوید قرمه، باقالا قاتوق، مرغ ترش گیلانی، ترش تره، آلو مسما، شامی، واویشکا، کال کباب و... در گیلان موجود هستند که طرز تهیه و سرو و طبخ آن‌ها به همراه ادویه جات و چاشنی‌های مخصوص متفاوت و منحصربه‌فرد است و سبب شده‌ است که شمال کشور ایران علاوه بر آب و هوا، مناطق ساحلی و دریا و جنگل‌های سرسبز به سبب همین غذاهای محلی رشت به ناحیه پربازدید و پرطرفدار ایران بدل شود.

منبع: بلیط قطار رشت مشهد رفت و برگشت


فواید روغن درخت چای برای سلامت پوست (شگفت انگیز ولی واقعی!)

فواید روغن درخت چای برای سلامت پوست (شگفت انگیز ولی واقعی!)

در این مقاله به خواص روغن درخت چای یا تی تری برای پوست می پردازیم و بهترین محصولات تولید شده با روغن تی تری را به شما معرفی می کنیم.

روغن درخت چای، نه تنها به صورت روغن ساده و مستقیم استفاده می‌شود، که در محصولات آرایشی و بهداشتی بسیاری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. خیلی از برندهای لوازم مراقبت از پوست در بازار، این روغن را به عنوان پایه‌ای برای تولید محصولات خود به کار می‌گیرند. در ادامه، با برخی از خواص روغن درخت چای برای پوست آشنا خواهیم شد.

خواص روغن درخت چای برای پوست

همانطور که گفتیم، روغن درخت چای برای پوست شما، به‌خصوص برای پوست صورت، بسیار مفید است. استفاده از آن بعد از یک دوره کوتاه، معجزه می‌کند و اثر شگفت‌انگیزش را آشکار می‌کند. از جمله خواص مهم این روغن، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. تمیزکننده پوست از آلودگی

روغن درخت چای، خواص آنتی باکتریال دارد و استفاده از آن در یک دوره، می‌تواند باعث پاکسازی منافذ پوست شما شود. به علاوه، اگر از زیاد از لوازم آرایشی استفاده می‌کنید، استفاده از این روغن می‌تواند آسیب ناشی از آن‌ها را کاهش دهد و سلامت پوست شما را تضمین نماید.

2. جلوگیری از جوش و آکنه

همانطور که گفتیم، این روغن ضد باکتری است از تجمع آلودگی در بافت پوست، ممانعت به عمل می‌آورد. این روغن دارای خواص آنتی اکسیدانی نیز هست. استفاده از آن می‌تواند چربی سطح پوست شما را کنترل کند و از بروز جوش و آکنه، تا حد بسیار زیادی جلوگیری نماید.

3. درمان التهابات پوستی

اگر پوست شما به هر دلیلی دچار التهاب شده باشد، استفاده از روغن درخت چای می‌تواند آن را به شدت کاهش دهد. این روغت خواص ضدالتهابی دارد؛ عفونت‌ها و آلودگی‌های پوستی را کنترل می‌کند و برای درمان طاول و چرک نیز بسیار مفید است.

4. از بین بردن جای زخم و اسکار

برای پوست‌های حساس، پوست‌هایی که مدام دچار اگزما، خشکی و حساسیت می‌شوند، این روغن ایدئال است. حساسیت پوست شما را به شدت کاهش می‌دهد و در کنار آن، به خوب شدن زخم و از بین بردن جای زخم، لک‌های پوست، جای جوش و آکنه و ... نیز کمک شایانی می‌کند.

5. مرطوب‌کنندگی قوی

خشکی پوست، علت بروز بسیاری از مشکلات پوستی است. کسانی که پوست خشک دارند، همواره با مشکلات مختلف از جمله التهاب و حساسیت و جوش روبه‌رو هستند. این روغن، دارای خواص مرطوب‌کنندگی است و استفاده از آن بعد از حمام یا انواع آبرسان‌ها، می‌تواند پوست شما را حسابی تازه و شاداب کند.

6. روشن‌کننده پوست

روغن درخت چای، دارای خواص لایه‌برداری نیز هست. این روغن، یک لایه‌بردار بسیار سبک و ملایم به حساب می‌آید و استفاده از آن در طولانی مدت، می‌توان موجب روشن‌تر شدن رنگ پوست شما شود. بدون شک، با روشن شدن پوست، پوست شفاف نیز می‌شود و زیبایی شما را چندبرابر می‌کند. کسانی که دور چشم تیره‌ای هم دارند، می‌تواند از مزایای این روغن، نهایت استفاده را ببرند.

روغن درخت چای در محصولات آرایشی

دیدیم که روغن درخت چای چه خواصی داشت. حال همین برندهای جهانی، از خواص این روغن استفاده کرده، آن را بهبود می‌بخشند و لوازم مراقبت از پوست بسیاری را به کمک ان تولید و به بازار عرض می‌کنند.

یکی از معروف‌ترین برندهایی که از این روغن درخت چای استفاده می‌کند، برند باد شاپ است. این برند که در تمام دنیا طرفدار دارد و محصولاتش در کشورهای زیادی به فروش می‌رسد، یک دسته از محصولات بادی شاپ محصولات بادی شاپ  را به طور کلی، به کمک همین روغن، تولید و عرضه کرده است. و خب به جرئت می‌توان گفت که از جمله بهترین محصولات بهداشتی و مراقبتی موجود در بازار، به شمار می‌روند.

محصولات بادی شاپ

معرفی لاین روغن درخت چای در بادی شاپ

برند بادی شاپ، یک برند انگلیسی است که محصولات خود را در چهار دسته‌بندی عمده، تولید و عرضه می‌کند. در هر یک از این لاین‌ها، محصولات بر پایه یک ماده اولیه خاص تولید می‌شوند: لاین سی وید (جلبک دریایی)، لاین ویتامین ث، لاین ویتامین ای، و در نهایت، مهم‌ترین لاینی که در نظر ماست، لاین تی تری یا همان روغن درخت چای.

لاین تی تری بادی شاپ، از جمله محبوب‌ترین محصولات این برند به شمار می‌رود و از قضا، تنوع محصول نیز در آن بسیار است. چنان که گفتیم، در این لاین، تمامی محصولات بر پایه روغن درخت چای تولید می‌شوند؛ به عبارت دیگر، ماده اصلی در تولید محصولات این لاین، همین روغن درخت چای است. این لاین، به طور ویژه برای کسانی مناسب است که دارای پوست چرب هستند، پوستشان مستعد جوش و آکنه است.

لاین تی تری بادی شاپ

از جمله خواص و ویژگی‌های لاین تی تری بادی شاپ:

  • کنترل چربی پوست صورت و بدن

  • درمان جوش و آکنه

  • از بین بردن آثار جوش و آکنه

  • پاک‌کننده جوش‌های سرسیاه

  • پاکسازی عمیق پوست

  • از بین برنده براقی ناشی از چربی و...

محصولات روغن درخت چای در بادی شاپ

لاین تی تری بادی شاپ، تنوع محصول بسیار خوبی دارد. هر آن چیزی را که شما برای داشتن یک روتین پوستی خوب به آن نیاز دارید، در لاین تی تری پیدا می‌شود. از جمله محبوب‌ترین محصولات این لاین، می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. روغن درخت چای تی تری بادیشاپ

روغن درخت چای بادی شاپ یکی از ۱۰ تا پرفروش ترین محصولات بادی شاپ می باشد.

شرکت بادی شاپ می گوید هر هشت ثانیه یک بطری از روغن درخت چای خود را می فروشد.

این فرمول قدرتمند حاوی ۱۵ درصد کنسانتره روغن درخت چای است.

از جمله خواص روغن تی تری بادی شاپ از بین بردن جوش است و از این رو به روغن ضد جوش بادی شاپ هم معروف است.

2. فوم شستشوی صورت تی تری

این فوم برای استفاده روزانه بسیار مناسب است، پوست را عمیقا ترمیم کرده، از بروی آکنه و جوش جلوگیری کرده و پوست را تقویت می‌کند.

3. تونر تی تری

این محصول منافذ پوست را تمیز می‌کند، PH پوست شما را کنترل می‌کند، چربی اضافی پوست را کاهش می‌دهد و از جوش هم جلوگیری می‌کند.

4. ژل ضد جوش تی تری

برای کسانی که جوش دارند بسیار مناسب است. از آن به صورت موضعی روی جوش استفاده می‌شود و چرک درون جوش را می‌توان به کمک آن، مهار کرد.

5. سرم تی تری

محصولی بسیار قوی، برای کنترل چربی پوست، که ضدالتهاب و ضدجوش نیز هست. به علاوه، خواص روشن‌کنندگی نیز دارد.

6. ماسک شب تی تری

ماسکی فوق‌العاده برای از جلوگیری از جوش و لک پوستی است. چربی پوست را متعادل می‌کند و به علاوه، دارای خواص پاک‌کنندگی هم هست.

کلام آخر

ما مهم‌ترین برندی را که از روغن درخت چای در محصولات خود استفاده می‌کند، به شما معرفی کردیم. اما سوالی که اکنون مطرح است، آن است که محصولات این برند را از کجا می‌توان تهیه کرد؟ جایی که هم معتبر و مورد اطمینان باشد، هم اینکه قیمت مناسبی داشته باشد؟

جواب ما به شما، فروشگاه اینترنتی گاندی شاپ است. این فروشگاه، محصولات تی تری بادی شاپ را به صورت مستقیم و با حذف واسطه‌ها،  وارد می‌کند و همه محصولات را با ضمانت صد در صد اصل بودن، به فروش می‌رساند. به علاوه، با حذف واسطه‌ها، قیمت تمام‌شده آن نیز بسیار اقتصادی‌تر و کمتر است.  شما با خرید از گاندی شاپ، نه تنها محصول اصل و اورجینال خریده‌اید، که در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی کرده‌اید.


آشنایی با 7 تا از بهترین محله‌های استانبول

خواندن 7 دقیقه

در شهر استانبول، به عنوان پایتخت فرهنگی و تاریخی کشور ترکیه، محله‌های زیادی زیادی وجود دارد. این شهر، از زمانی که توسط محمد فاتح شد، تا به امروز، بسیار بسیار گسترش پیدا کرده و چندین برابر شده است. طبیعی است که محله‌ها و مناطق فراوانی داشته باشد.

مشکل اصلی اما، وجود محله‌ها و مناطق فراوان نیست. مشکل اصلی آن است که به هنگام خرید ملک در ترکیه، به سراغ کدام یک از این محله‌ها برویم؟ از بین مناطق 39‌ گانه استانبول و 936 محله آن، کدام یک برای زندگی مناسب‌تر است و امکانات رفاهی بیشتری برای ساکنین دارد؟ قیمت آپارتمان در محله های استانبول به چه صورت است؟ بزرگترین چالش برای آن دسته از ایرانیانی که خواهان زندگی در ترکیه هستند، بدون شک همین موضوع است.

در این مطلب، ما قصد داریم تا تعدادی از محله‌های معروف استانبول، که مناسب زندگی ایرانیان نیز هستند را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

بهترین محله‌های استانبول

1- محله کارتال استانبول

این محله، در استانبول آسیایی واقع شده است و همجوار دریاست. حدود 600 هزار نفر جمعیت دارد و به نسبت مساحتی که دارد، می‌توان گفت تراکم جمعیتی آن، متوسط است. فاصله این محله از مرکز استانبول یعنی همان میدان تقسیم، حدود 40 کیلومتر است. به علاوه، این محله که در حقیقت یکی از مناطق استانبول به شما می‌رود، خود دارای 20 محله به عنوان زیرمجموعه نیز، هست.

ساخت و ساز ساختمان‌های مسکونی در محله کارتال، در سالیان اخیر به شدت افزایش پیدا کرده و همین باعث شده که امکانات رفاهی این منطقه نیز روز به روز افزایش پیدا کند. طبق آماری که شهرداری استانبول منتشر کرده، این محله از جمله مناطق درجه یک استانبول به حساب می‌آید. دسترسی به مهم‌ترین اتوبان استانبول، وجود مراکز خرید لاکچری، دانشگاه‌های برتر و مراکز درمانی فراوان، از امتیازهای این محله هستند.

محله کارتال استانبول

2- محله اسکودار استانبول

محله اسکودار، از جمله کهن‌ترین مناطق استانبول است و درست در کنار تنگه بسفر قرار گرفته است. این محله، از زمان حکومت یونانی‌ها پابرجاست و صد البته که یکی از مناطق مهم استانبول، به حساب می‎آید. این محله حدود 550 هزار نفر جمعیت دارد و با توجه به مساحتش، بسیار خلوت است. گفتنی است که این منطقه، خود دارای 33 محله دیگر است.

اسکودار از نظر امکانات رفاهی، از جمله غنی‌ترین مناطق استانبول است، سیستم حمل و نقل عمومی در این منطقه بسیار فعال است. اماکن تاریخی و تفریحی بسیاری نیز در این منطقه وجود دارد. به دلیل نزدیکی به مرکز استانبول، این منطقه از جمله قطب‌های تجاری این شهر نیز به حساب می‌آید. در نهایت، باید این موضوع را بدانید که این محله با توجه به امکاناتی که دارد، در زمره مناطق گران‌قیمت استانبول قرار می‌گیرد.

محله اسکودار استانبول

3- محله پندیک استانبول

این محله، یکی از شرقی‌ترین محله‌های استانبول است و با مرکز استانبول، فاصله بسیار زیادی دارد. در بخش آسیایی واقع شده و جمعیت آن در آخرین سرشماری، حدود 710 هزار نفر بوده است. منطقه پندیک، خود دارای 36 محله است و از این لحاظ، یکی از بزرگترین مناطق استانبول به شمار می‌رود.

محله پندیک، از جمله مناطق رو به رشد استانبول است؛ به طوری که ساخت و ساز در آن بسیار گسترش پیدا کرده و پروژه‌های بسیاری را می‌توانید برای خرید ملک، در آن پیدا کنید. وجود مراکز درمانی متعدد، مراکز خرید لوکس، مراکز آموزشی مختلف برای پایه‌های مختلف، همه و همه باعث شده‌اند که محله پندیک استانبول، از گزینه‌های مناسب برای زندگی ایرانیان در این شهر، به شمار برود.

محله پندیک استانبول

4- محله باکرکوی استانبول

حال به سراغ به محله‌های اروپایی استانبول برویم. محله باکرکوی، یکی از بهترین محله‌های استانبول است که در قسمت اروپایی قرار گرفته است. این محله، با دریا مجاورت دارد و خط ساحلی آن، بسیار طولانی است. محله باکرکوی، از نظر قیمت ملک، محله‌لی متوسط به شمار می‌رود و به همین دلیل، برای زندگی ایرانی‌ها، بسیار مناسب است.

این محله، از جمله قطب‌های اقتصادی استانبول به شمار می‌رود، و برای فعالیت اقتصادی بسیار مناسب است. مراکز خرید فراوان، کافه‌های بسیار و زندگی شبانه، همگی در کنار هم این محله را محبوب کرده‌اند. رفت و آمد در این محله و به این محله، بسیار آسان است و راه‌های دسترسی به آن، بسیار است. وجود مراکز درمانی متعدد، تعدادی از برترین دانشگاه‌های ترکیه، مراکز خرید و تفریح بسیار، همگی از امکانات رفاهی این محله هستند و بر ارزش ملک، تاثیر مستقیم می‌گذارند.

محله باکرکوی استانبول

5- محله عمرانیه استانبول

درست در کنار منطقه اسکودار در استانبول آسیایی، محله عمرانیه استانبول واقع شده است. این محله که از جمله محله‌های متوسط رو به بالا در استانبول به شمار می‌رود، حدود 700 هزار نفر جمعیت دارد. فاصله آن از مرکز استانبول حدود 20 دقیقه الی 1 ساعت است. عمرانیه هرچند مساحتش متوسط است، اما نزدیک به 40 محله به عنوان زیرمجموعه دارد.

عمرانیه یکی از سرسبزترین محله‌های استانبول به شمار می‌رود و به نسبت تمام محله‌های دیگر، مساحت فضای سبز آن بیشتر است. همین باعث شده که افراد بسیاری، خواهان زندگی در این منطقه باشند. دسترسی به این محله، توسط اتوبان E80 بسیار آسان است و این مسیر، از امتیازهای این محله در استانبول، به شمار می‌رود. این محله امکانات رفاهی بسیاری دارد و همین امکانات، در ارزش ملک در این منطقه، تاثیر مستقیم دارند.

محله عمرانیه استانبول

6- محله نیشانتاشی استانبول

محله نیشانتاشی، در اصل یکی از محله‌های زیرمجموعه منطقه شیشلی است. این محله، در زبان ترکی استانبولی به عنوان سمت شناخته می‌شود و خود دارای محله‌های زیرمجموعه است. این محله، در استانبول اروپایی واقع شده است و تا مرکز استانبول، حدود  دقیقه فاصله دارد. محله نیشانتاشی، از معروف‌تری محله‌های استانبول است و همان محله‌ای است که در اکثر فیلم‌ها مشاهده‌اش می‌کنیم، کوچه‌ها باریک و معماری فوق‌العاده، که آن را به پاریس استانبول، مشهور کرده است.

این محله، قطب صنعت فشن و پاتوقی برای هنرمندان و سلبریتی‌ها به شمار می‌رود. اماکن تاریخی آن بسیار است و قصر ایهلامور، یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی در این منطقه است. گفتنی است که این محله، از محله‌های لوکس در استانبول به شمار می‌رود و به همین دلیل، قیمت خرید و اجاره خانه در آن، نسبتا بالاست.

محله نیشانتاشی استانبول

7- محله آوجیلار استانبول

آوجیلار، از جمله محله های استانبول است که در قسمت اروپایی و غربی این شهر قرار گرفته است. این محله، هم با دریای جنوب و هم با دریاچه کوچوک چکمجه، مجاورت دارد. جمعیت آن حدود 400 هزار نفر است و فاصله آن نیز تا مرکز استانبول، حدود 30 کیلومتر است. به همین دلیل، از جمله مناطق دورافتاده به شمار می‌رود. این منطقه، دارای 10 محله است.

این منطقه، یکی از مراکز مهم تجاری در استانبول است و بزرگترین بندر ترکیه، در این محله قرار گرفته است. کسانی که به دنبال فعالیت اقتصادی مثل واردات و یا صادرات هستند، این منطقه می‌تواند محله مناسبی برای زندگی آنان باشد. برای زندگی، امکانات منطقه آوجیلار بسیار مناسب است و همین باعث شده که املاک این منطقه، ارزشمند باشند. این محله از نظر قیمت، از جمله مناطق متوسط استانبول به حساب می‌آید.

محله آوجیلار استانبول

کلام آخر

اکنون با محله‌های استانبول آشنا شده‌اید و شاید هم اصلا قصد کرده باشید که ملکی را در یکی از مناطق نامبرده، خریداری نمایید. اما کار را باید از کجا شروع کنید؟ به چه کسی باید مراجعه کنید؟ بدون شک خرید ملک در استانبول سرمایه زیادی می‌خواهد و اگر در این مسیر، به افراد درست و مطمئن مراجعه نکنید، حتما ضرر خواهید کرد و سرمایه خود را از دست خواهید داد. پس باید انتخابی درست داشته باشید.

انتخاب درست از نظر ما، همکاری با تیم استانبول همراه است. تیم استانبول همراه، با سال‌ها سابقه در زمینه خرید ملک در ترکیه، اخذ اقامت ترکیه و اعزام دانشجو به این کشور، می‌توان بهترین انتخاب برای شما باشد. شما می‌توانید همین الان به وبسایت استانبول همراه مراجعه کنید، با مشاوران مجرب این تیم تماس بگیرید و در اولین فرصت، مراحل خرید ملک در یکی از محله‌های استانبول را آغاز نمایید.

منبع